18 Mart 2015 Çarşamba

YAŞAMIN TEK BİR ANAHTAR CÜMLESİ VAR şiir İlknur Yıldırım yorum NİLGÜN PAKSOY & SES VE KLİP TASARIM



Ben biliyorum artık 
Bir telaş sözcüğü ile başlar mübarek
Eli öpülesi sonsuzluk!
Ziyaret süresi kısa lakin ayrılık 
Cümlelerin ilk yarısını söyleyebilmek 
Diğer yarısıyla bir başka bayrama kalmak..

Mezarına gelemedim biliyor musun?
Kaçıp kaçıp toprağını öpemedim
Kurban olduğum 
Özledim..
Üç beş nöbetlerinde soluğum

Biliyorum üzüleceksin ama yinede 
Küçük bir düşün çocuk bedeniyle
Öyle çok acıyor ki sol yanımla
Büyütüyor büyüyorum beyaz güvercinle

Hani saçımı okşar çakal kızım derdin ya
Telaş yapma bu bayram sabahı ANNE
Bekledim yine beklerim sabırsızlıkla!

İnleme öncesi 
Bir gece uçuğu... 
‘Demli bir çayını içesim geldi 
Yaptığın su böreğini yiyesim geldi
O uzun keyifli bayram tatillerini
Ev gezmelerini
Kısa hal hatır sormalarını
Bayram şekerlerini
Kolonya ikramlarını
Bayram harçlıklarını
Ve daha bir dolu küçük ayrıntıları'
Özleyesim geldi..

En çok da dualarını özledim ana!
Yüreğimde damla damla
Belki durgun sana
Belki de yorgun bana
Yinede mutlu
Yinede umutlu
Yinede sevgi dolu
________________

Kaç tespih dağılır çığlığım da 
Sol yanım vaveylada 
Duymasam da gülüşünü savur sineme 
Öleyim bin defa da olsa ‘nefessiz' sesine!

Sığdırabilmek uğruna 
Ağlamalar ardına
Hissettiririm yinede göremese 
Ve Eylülle anlatırım çokça
Yarım yamalak yüreğime

Mevla görelim neyler
Neylerse güzel eyler 

Ey Hayat!
Bilemedin değerini nasıl bildiğini..
Kırılgan ve saydamlığını
Karşılıklı suskunluğunu
Neyi nasıl anladığını
Sondan ilk cümleni
Silik ve okunaksızlığını
Kim kimi unutmaz bu ateşler/ağıtlarını?..

Geceden nasıl olsa sıraya girdiler
Bir inatla göz kapaklarıma isyan ettiler
İtiraf içeren gözyaşlarını ruhuma sundular 
Bildiler de gittiler, giderken de bildiler
Şimdi ellerin o ses olsalar
Ki ben sussam öpsen, dağılır bu sisler!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder